دلایل شکم درد در کودکان

شکم درد در کودکان یکی از شایع ترین موارد در بین والدینی که کودک خود را برای درمان نزد متخصص کودکان می آورند است. لازم است بدایند که برخی از دردهای شکم در کودکتان می تواند در پی عوامل بسیار جدی باشد، که حتما باید بلافاصله بعد از شروع درد در کودکتان به متخصص کودکان مراجعه کنید. عوامل زیادی می تواند باعث شروع دل درد در کودکان و نوزادان باشد.

در این مطلب سعی بر آن شده که به شایع ترین عوامل بروز شکم درد در کودکان بپردازیم.

دلایل شکم درد در کودکان

همانطور که گفته شد، دل درد در کودکان می تواند عوامل متعددی داشته باشد، برخی از این عوامل عبارتند از:

مصرف مواد غذایی

کودک شما در پی خوردن غذاهای آلوده مطمئنا دچار دل درد می شود. در پی خوردن غذای آلوده، کودک به مسموییت غذایی مبتلا شده و ممکن است علائمی شبیه به آنفلوآنزای معده و روده را داشته باشد. برخی از عوامل موثر دیگر در شکم درد در پی مصرف مواد غذایی پرخوری و آلرژی غذایی می باشد. علائم دل درد پس از خوردن مواد غذایی آلوده بلافاصله پس از خوردن غذا، بروز می دهد.

عفونت

عفونت هایی که در کودکان باعث بروز شکم درد می شوند بر دو نوع عفونت ویروسی و عفونت باکتریایی است. زمانی که کودک شما دچار عفونت ویروسی می شود، علائم آن به احتمال زیاد خود به خود فروکش می کند، اما در صورت بروز عفونت باکتریایی حتما برای بررسی، تشخیص و درمان باید به متخصص کودکان مراجعه کنید.

بلعیدن تصادفی

بلعیدن تصادفی، در بسیاری از کودکان اتفاق می افتد. بیشتر کودکان مخصوصا در دوران نوزادی دوست دارند هرچیز جدیدی را که می بینند در دهان خود بگذارند. در بعضی مواقع ممکن است این مواد، مواد خطرناکی مانند دارها، صابون و یا سکه های آلوده باشد.

برخی دیگر از عوامل شایعی که می توانند باعث شکم درد در کودکان شود مصرف بیش از دوز مناسب داروها، جراحی هایی مانند جراحی آپاندیس و انسداد روده، و دل درد در پی برخی از بیماری های دیگر مانند دیابت است.

علائم و نشانه های شکم درد در کودکان

شکم درد در کودکان می تواند نشانه متفاوتی داشته باشد، برخی از این نشانه ها عبارتند از:

• گریه و بی تابی
  • علائم در ظاهر کودک مانند رنگ پریدگی یا تعرق
  • مشکلات در سیستم ادراری
  • درد در کشاله ران
  • بثورات پوستی

دکتر خورشیدی، متخصص اطفال خوب در تهران، آماده خدمت رسانی برای شما ساکنان عزیز در تهران می باشد.

برخی از خدمات دکتر خورشیدی، متخصص کودکان

زردی نوزاد