بهترین متخصص اطفال در تهران

سلامت نوزادان و کودکان نسبت به بزرگسالان دارای حساسیت بیشتری می باشد و والدین باید مراقب شرایط جسمی و روحی فرزندشان باشند . این امر بخصوص در نوزادان از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد زیرا در صورت داشتن درد و ناراحتی نمی تواند آن را بیان کند و تنها راه آن تشخیص آن معمولا برای اطرافیان گریه کردن نوزاد می باشد . در برخی موارد علائمی در نوزاد دیده نمی شود و نوزاد هم از ناراحتی و دردی رنج نمی برد ولی بیماری به صورت نهان وجود دارد . به همین خاطر توصیه می شود هر چند وقت یکبار نوزاد خود را به نزد پزشک متخصص اطفال ببرید تا چکاپ کلی انجام دهد .

بهترین-متخصص-اطفال-در-تهران

بهترین متخصص نوزادان در تهران

متخصص نوزادان کیست ؟

متخصص نوزادان به درمان و تشخیص بیماری های نوزادان زیر یک سال می پردازد . انجام جراحی های مربوط به نقص های ژنتیکی و مادرزادی نوزادان و اطفال برعهده فوق تخصص اطفال می باشد . عزیزان برای اطلاع از بهترین متخصص نوزادان در تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.

متخصص کودکان چه بیماری هایی را درمان می کند؟

• زردی نوزادان

زردی نوزاد در 24 ساعت اولیه بعد از زایمان بسیار جدی است و نیاز به مراقبت و نظارت دارد این نوع زردی غیرعادی است و ناشی از ناسازگاری بین نوع خون مادر و نوزاد است .
معمولاً در اولین جلسه با پزشک قبل از زایمان، پزشک شما نوع خون شما را بررسی می کند تا ببینید آیا شما در معرض این خطر هستید، اما تا زمانی که نوزاد شما متولد نشده باشد،نمی توان تشخیص داد که کودک گروه خونیش چیست و آیا مبتلا به زردی می شود یا خیر ؟

یکی از روش های درمانی برای زردی نوزاد بسته شدن نوزاد در یک پتو فیبر نوری به نام پتو بیلی و یا بیلی پد است که معمولاً توسط پزشک تجویز می شود.
فتوتراپی روشی بسیار موثر برای درمان زردی است و در صورتی که کودک مبتلا به زردی شدید باشد ممکن است لازم به بخش مراقبت های ویژه برای انتقال خون ارجاع داده شود .
روش دیگری که شما می توانید به تنهایی برای کاهش زردی انجام دهید اطمینان حاصل کنید که کودک شما شیر مادر را دریافت می کند، بنابراین حرکات روده ای شایع دارد. اگر دچار زردی شده اید، با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که گام های درستی را برای بازگرداندن نوزاد خود به حالت اولیه برداشته اید

• آلرژی کودکان

شیوع بیماری های آلرژیک در کودکان در دهه های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. آلرژی در کودکان دارای علائمی شامل دیسترس دستگاه گوارش، عفونت مجاری تنفسی، خس خس، و اگزما در سنین بسیار پایین، رینیت، ملتحمه و آسم در سال های بعد شایع میباشد .محدود کردن تماس با موادی که سبب آلرژی در اوایل دوران کودکی می شود شیوع آسم را در دوران کودکی می تواند کاهش دهد. اجتناب از مواد غذایی آلرژیک همچنین ممکن است به پیشگیری از آلرژی در کودکان منجر شود. در مقابل، حذف نامناسب مواد غذایی از رژیم غذایی ممکن است بر کیفیت زندگی و رشد کودک تاثیر بگذارد. بنابراین، تشخیص دقیق آلرژی در دوران کودکی برای مدیریت رشد کودک حیاتی است.

• درد شکم در نوزادان

کودکان در هنگام شکم درد معمولا گریه می کنند و به خود پیچیده می شوند . البته در برخی موارد هم ممکن است که کودکان علائمی از خود نشان ندهند در این موارد والدین باید به دنبال ریز ترین علائم در کودک خود باشند .
مدت زمان شکم درد در کودکان
ممکن است علائم شکم درد در کودکان مدت دار باشند . لازم به ذکر است که در صورتی که درد شکمی بیشتر از 24 ساعت زمان ببرد حتما باید توسط یک پزشک متخصص کودکان مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد برای کسب اطلاعات از متخصص کودکان خوب در تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.

• رفلاکس معده در نوزادان

رفلاکس معده در نوزاد زمانی رخ می دهد که بعد از خوردن غذا، غذا دوباره از معده به مری بازگردد. مشکل رفلاکس نوزادان به طور معمول در کودکان زیر دو سال اتفاق می افتد. رفلاکس در نوزادان به ندرت تبدیل به بیماری جدی می شود، و زمانی که نوزاد 18 ماهگی خود را رد کند، این مشکل برطرف خواهد شد.
رفلاکس در حالت عادی چندین بار در روز در نوزادان سالم رخ می دهد، تا زمانی که نوزاد شما به رشد کافی برسد، رفلاکس در او نگران کننده نیست.
همانطور که گفته شد رفلاکس نوزاد به ندرت می تواند نشانه یک مشکل جدی پزشکی مانند آلرژی، انسداد در دستگاه گوارشی و یا بیماری رفلاکس معده باشد.

چه زمانی باید به متخصص اطفال مراجعه کنید؟

رفلاکس معده در نوزادان به خصوص در نوزادان زیر سه ماه طبیعی و معمول می باشد. اما در برخی از حالات اگر شاهد علائم زیر بودید باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید:

استفراغ بیش از حد نوزاد

ایجاد مشکلات تنفسی شدید در نوزاد به خصوص بعد از استفراغ
استفراغ جهنده و شدید و مکرر به خصوص در نوزادان زیر دو ماه
اگر استفراغ نوزاد شکل و مشخصات زیر را داشته باشد:

• استفراغ سبز یا زرد رنگ
  • وجود خون در استفراغ نوزاد
  • استفراغ پنیری شکل
  • بهانه گیری بیش از حد نوزاد
  • کم آبی بدن نوزاد به طوری که در طول روز پوشک نوزاد شما خشک بماند.
  • گریه مدام و بیش از حد نوزاد
  • امتناع کردن نوزاد از شیر خوردن و کاهش وزن چشم گیر در او

شهروندان تهرانی برای اطلاع از  متخصص اطفال خوب در تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.

سیزده − شش =